Якщо у Вас виникають питання, то пишіть у viber 0955031584 або на адресу
lganza733@gmail.com (сюди ж надсилайте на перевірку якісні фото Ваших робіт).
25.03 8-А "Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система". Опрацюйте параграф 39.
22.03 8-А, 25.03 8-Б "Спинний мозок. Головний мозок". Опрацюйте параграфи 36,37,38 та питання для самоконтролю.
25.02 8-А, 21.03 8-Б "Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини". Опрацюйте параграф 35. Зверніть увагу на визначення та таблицю 26 ст. 156.
25.02 8-Б "Значення і будова шкіри. Терморегуляція"
Опрацюйте параграфи 26,27. Виконайте в зошитах самостійну роботу ст. 118 "Вивчення будови шкіри".
З 1 листопада 2021 року конференції проходитимуть у ZOOM
Конференція з біології завжди за посиланням:
https://us05web.zoom.us/j/6463496346?pwd=SmZmU2p5TlVvdkJ6TkRKU3RkeUVxdz09
Идентификатор конференции: 646 349 6346
Код доступа: 4sUm9Y
Розклад конференцій:
1). 1 листопада конференція на тему "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини - основна властивість живого"
8-А початок о 13.25
8-Б початок о 14.20
Домашнє завдання : опрацювати параграфи 6, 7.
2). 8 листопада конференція на тему "Їжа та її компоненти"
8-А початок о 13.25
8-Б початок о 14.20
3). 15 листопада конференція на тему "Значення травлення. Система органів травлення"
8-А початок о 13.25
8-Б початок о 14.20
Домашнє завдання: опрацювати параграф 8.
24 листопада 8-А клас
"Регуляція травлення"
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=cGsTAURmZec
Опрацюйте параграф 12, дайте письмову відповідь на питання 10 ст. 57
22 листопада 8-А та 8-Б працюють в асинхронному режимі
( самостійно), я на курсах.
"Процес травлення в шлунку та кишечнику"
Перегляньте відео "Травлення в шлунку"
https://www.youtube.com/watch?v=eQhPoY217EA
"Травлення в кишечнику"
https://www.youtube.com/watch?v=iK3KeIiXtHA
Виконайте дослідницький практикум у робочих зошитах
Дослідницький практикум №2
Дія ферментів слини на крохмаль
Цілі: визначити органічну речовину, на яку впливають ферменти слинних залоз, та умови протікання процесу.
Обладнання: два добре накрохмалені клаптики тканини, вата, сірник, розчин йоду.
Хід роботи
1. Один клаптик накрохмаленої білої тканини опустити в розчин йоду.
2. На другому клаптикові сірником, на кінці якого накручено вату, змочену слиною, написати слово «амілаза» і також опустити його в розчин йоду.
3. Підігріти другий клаптик тканини своїм подихом.
4. Порівняти результати дослідів.
5. Зробити висновок.
Домашнє завдання: виконати завдання дослідницького практикуму, оформити та надіслати на перевірку звіт, опрацювати параграфи 10, 11.
17 листопада 8-А
19 листопада 8-Б
"Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині"
Уважно подивіться відео
https://www.youtube.com/watch?v=QWkdYzpZPuU
Виконайте лабораторне дослідження:
"Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)
Щоб виконати цю роботу перейдіть за посиланням
https://vseosvita.ua/library/laboratorne-doslidnenna-zovnisna-budova-zubiv-37908.html
Роботу виконуйте в робочому зошиті відповідно до завдань, запропонованих у презентації (обов'язково малюйте будову зубів). Надсилайте на перевірку вчасно. Опрацюйте параграф 9.
10 листопада
8-А клас
Контрольна робота з теми "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини"
Об 11.25 пройдіть тест
Код fsg485
На роботу маєте 20 хвилин. Успіху!
12 листопада
8-Б клас
Контрольна робота з теми "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини"
о 9.25 пройдіть тест
Код ftt996
на роботу маєте 20 хвилин. Успіху!
1 листопада 8-А, 8-Б класи виконати завдання дослідницького практикуму №1. Звіт надіслати на перевірку до наступного уроку.
Дослідницький практикум No1
Тема. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.
Мета: дослідити відповідність зросту та ваги тіла для збалансованого харчування.
Обладнання: ростомір, медичні ваги.
Хід роботи:
І. Визначення росто – масового показника.
1. Станьте ( без взуття) до ростоміру так, щоб торкались до вимірювальної планки трьома точками:
на рівні п’ят, сідничних м’язів, лопаток. Голову тримайте рівно. Відмітьте зріст з точністю до 0,5
см.
2. Зважте себе на медичних вагах.
3. Визначте свій масо – ростовий індекс. Для цього масу свого тіла поділіть на зріст у
сантиметрах. Кожному сантиметру зросту у хлопчиків має відповідати 350 – 400 г. У дівчаток
375 – 425 г. Якщо цифри менші, то це говорить про недостатню масу, якщо більші про її
надлишок.
4. Росто – масовий показник ( у кг) визначають відніманням від зросту цифри 100 при рості 155 –
164 см. А при рості 165 – 185 см віднімають цифру 110. відхилення від середніх величин
росто – масового показника свідчить про збільшення чи зменшення маси завдяки зміни маси
м’язів або жирових відкладень.
Або ж можна скористатись формулою:
І=m/h2. де m-це маса тіла у кг,
h -це ваш зріст у метрах та ще в квадраті.
Наприклад:
вага 66 кг та зріст 1м70см
І=66/1.7*1.7=22.8
В нормі цей показник менше 25,
якщо показник у межах 25-29 то це надлишкова вага, якщо більший 30, то це ожиріння.
Таблиця росто – масового показника.
Висновок:
1. З яких причин маса тіла не відповідає зросту?
2. Як можна скоригувати цей показник?
КОНФЕРЕНЦІЇ ПРОХОДИТИМУТЬ У GOOGLE MEET
https://meet.google.com/ebv-qfjx-nmp?pli=1&authuser=0
8-А КЛАС 29 ВЕРЕСНЯ ПОЧАТОК ОБ 11.25
8-Б КЛАС 1 ЖОВТНЯ ПОЧАТОК О 9.25
Тема конференції
"Значення опорно-рухової системи, її будова та функції"
Виконати лабораторне дослідження "Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканини"
(Інструкції до роботи ст. 128 підручник В. І. Соболь, оформіть звіт по дослідженню у робочому зошиті та надішліть на перевірку фото роботи).
8-А, 8-Б класи
4 жовтня
"Огляд будови скелета"
Уважно подивіться відео
https://www.youtube.com/watch?v=WcjjpWHG4qM
- Щоб вивчити
будову людського організму, Демокрит, давньогрецький учений - філософ , творець
учення про атоми , збирав кістки на цвинтарі.
-А відомий
римський лікар Клавдій Гален змушував своїх учнів приносити кістки мерців . Він
спеціально поїхав до Олександрії , щоб вивчити єдиний , який був на той час ,
скелет людини.
- На початку
XVIII ст. Петро І закупив за кордоном дорогі колекції з анатомії та помістив їх
у музеї, який назвав Кунсткамерою, що в перекладі означає " кабінет
рідкісних речей".
Чи знаєте ви,
що ...
- Майже
половина всіх кісток людини міститься в зап’ястях і ступнях.
- Скелет
дорослої людини має вагу близько 8 кг і складається з 206 кісток.
- При
народженні в тілі дитини близько 300 кісток, у дорослому віці їх залишається
лише 206.
- Діти
народжуються без колінних чашечок. Вони з’являються лише у віці 2 - 6 років.
- Істотні
особливості скелета людини:
- характерні вигини хребта;
- широка форма грудної
клітки;
- широкий таз;
- відмінність будови верхніх
і нижніх кінцівок;
- склепіння стопи;
- відносно великий розвиток мозкового черепа.
8-А, 8-Б класи
27 вересня з 13.25 до 15.05 виконати тест
Код hgv892
8-Б клас
24 вересня
"Гуморальна регуляція. Поняття про гормони"
В організмі людини
лічиться цілий ряд структурних утворень, які вчені назвали залозами. Загальною особливістю залоз є то, що вини складаються з
часточок, які складаються з секреторних клітин, що виробляють специфічні
речовини-секрети. Секрети в організмі людини виконують різноманітні функції,
одна із яких є регуляція процесів життєдіяльності людини.
таблиця «Залози зовнішньої та змішаної секреції»
№ |
Залози зовнішньої секреції |
Місце знаходження |
Секрет залози |
Функції секрету |
1 |
сальні |
шкіра |
шкірне сало |
Захищає шкіру від
висихання,від мікробів;надає шкірі еластичність |
2 |
потові |
шкіра |
піт |
Виділяє воду, рідкі
продукти розпаду із організму |
3 |
молочні |
поверхня грудної
клітини |
Грудне молоко |
Основний продукт
харчування немовля |
4 |
слинні |
ротова порожнина |
слина |
Формування харчової
грудки та первинне перетравлення вуглеводів |
5 |
слізна |
верхній кут стінки
очниці |
сльози |
Захищає око від
мікробів, пилу; зволожує око |
6 |
печінка |
Під ребрами з правою
сторони черевної порожнини |
жовч |
Приймає участь в
розщепленні жирів |
7 |
підшлункова залоза |
під шлунком з лівої
сторони черевної порожнини |
підшлунковий сік |
Приймає участь в
остаточному перетравленні всіх органічних сполук |
8 |
статеві залози |
статеві органи |
статеві секрети |
Забезпечення статевих
клітин поживними речовинами; надання рухливості; дозрівання |
Отже, залози зовнішньої та змішаної секреції виконують допоміжні функції, забезпечують гармонічну роботу нашого організму.
Першою найдавнішою формою регуляції діяльності організму – є гуморальна регуляція, яка здійснюється біологічно-активними речовинами – гормонами. Гормони – це біологічно активні речовини, які виділяються залозами внутрішньої секреції. Гормони є диригентами життя, маленькими органами великого значення.
Гормони
були відкриті в 1902-1905 роках Бейлісом та Старлінгом. Зараз відомо понад 30
гормонів.
Гормони дозволяють організму реагувати на
зміни зовнішнього і внутрішнього середовища. Для того, щоб нормально
функціонували механізми підтримання сталого складу внутрішнього середовища
організму (гомеостазу), не маючи протоків, гормони поступають
в кров або лімфу тільки тоді, коли в них виникає необхідність або як
відповідь на зміни у зовнішньому середовищі.
Гормони специфічні, тобто впливають на
строго визначені клітини, тканини або органи. Гормони дуже активні, дія
відбувається в малих кількостях, швидко
руйнуються,
через те, вони повинні поступати в кров або тканинну рідину постійно.
“Значення деяких гормонів”
№ |
Ендокринна залоза |
Місце знаходження |
Гормони |
Функції гормонів |
1 |
Гіпоталамус |
Проміжний мозок |
Нейрогормони, Вазопресин, окситоцин |
Нервовий центр регуляції ендокринних функцій;скорочення гладеньких м’язів |
2 |
Гіпофіз |
Проміжний мозок |
Регуляторні гормони,
гормон росту |
Керують діяльністю ендокринних залоз, контролюють ріст |
3 |
Епіфіз |
Проміжний мозок |
Мелатонін |
Регуляція біоритмів, метаболізму. |
4 |
Щитоподібна |
Передня частина шиї попереду трахеї |
Тироксин, тиреоїдин, |
Регулюють обмін вуглеводів та жирів, забезпечують кальцієвий
гомеостаз |
5 |
Паращитоподібна |
Задня поверхня щитоподібної
залози |
Кальцітон |
Регулюють обмін кальцію та фосфору |
6 |
Вилочкова (тимус) |
Над серцем, позаду грудини |
Тимозин |
Регуляція діяльності імунної системи |
7 |
Підшлункова |
Під шлунком |
Інсулін Глюкагон |
Регуляція рівня глюкози в крові |
8 |
Наднирники |
На верхівках нирок |
Адреналін, норадреналін, кортикоїди |
Адаптація організму до стресу; формування вторинних статевих ознак |
9 |
Статеві |
Область малого тазу |
Тестостерон ○ Прогестерон Естрадіол |
Формування та дозрівання статевих клітин. |
Висновок: залози внутрішньої секреції регулюють та
забезпечують злагоджену роботу організму.
Домашнє завдання: опрацювати конспект
Немає коментарів:
Дописати коментар