Дистанційне навчання 8-А, 8-Б БІОЛОГІЯ

 Якщо у Вас виникають питання, то пишіть у  viber 0955031584 або на адресу

lganza733@gmail.com (сюди ж надсилайте на перевірку якісні фото Ваших робіт).

25.03 8-А "Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система". Опрацюйте параграф 39.

22.03 8-А, 25.03 8-Б  "Спинний мозок. Головний мозок". Опрацюйте параграфи 36,37,38 та питання для самоконтролю.

25.02 8-А, 21.03 8-Б "Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини". Опрацюйте параграф 35. Зверніть увагу на визначення та таблицю 26 ст. 156.

25.02 8-Б "Значення і будова шкіри. Терморегуляція"

Опрацюйте параграфи 26,27. Виконайте в зошитах самостійну роботу ст. 118 "Вивчення будови шкіри".

 

З 1 листопада 2021 року конференції проходитимуть у ZOOM

Конференція з біології завжди за посиланням:

https://us05web.zoom.us/j/6463496346?pwd=SmZmU2p5TlVvdkJ6TkRKU3RkeUVxdz09

Идентификатор конференции: 646 349 6346

Код доступа: 4sUm9Y

Розклад конференцій:

1). 1 листопада конференція на тему "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини - основна властивість живого"

8-А  початок о 13.25

8-Б початок о 14.20

Домашнє завдання : опрацювати параграфи 6, 7.

2). 8 листопада конференція на тему "Їжа та її компоненти"

8-А початок о 13.25

8-Б початок о 14.20

3). 15 листопада конференція на тему "Значення травлення. Система органів травлення"

8-А початок о 13.25

8-Б початок о 14.20

Домашнє завдання: опрацювати параграф 8.


24 листопада 8-А клас

"Регуляція травлення"

Перегляньте відео

https://www.youtube.com/watch?v=cGsTAURmZec

Опрацюйте параграф 12, дайте письмову відповідь на питання 10 ст. 57

22 листопада 8-А та 8-Б працюють в асинхронному режимі 

( самостійно), я на курсах.

"Процес травлення в шлунку та кишечнику"

Перегляньте відео "Травлення в шлунку"

https://www.youtube.com/watch?v=eQhPoY217EA

"Травлення в кишечнику"

https://www.youtube.com/watch?v=iK3KeIiXtHA

Виконайте дослідницький практикум у робочих зошитах

Дослідницький практикум №2

Дія ферментів слини на крохмаль

Цілі: визначити органічну речовину, на яку вплива­ють ферменти слинних залоз, та умови протікан­ня процесу.

Обладнання: два добре накрохмалені клаптики тка­нини, вата, сірник, розчин йоду.

Хід роботи

1.  Один клаптик накрохмаленої білої тканини опустити в розчин йоду.

2.  На другому клаптикові сірником, на кінці якого накручено вату, змочену слиною, написати слово «амілаза» і також опустити його в розчин йоду.

3.  Підігріти другий клаптик тканини своїм подихом.

4.  Порівняти результати дослідів.

5. Зробити висновок.

Домашнє завдання: виконати завдання дослідницького практикуму, оформити та надіслати на перевірку звіт, опрацювати параграфи 10, 11.



17 листопада 8-А

19 листопада 8-Б

"Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині"

Уважно подивіться відео

https://www.youtube.com/watch?v=QWkdYzpZPuU

Виконайте лабораторне дослідження:

"Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)

Щоб виконати цю роботу перейдіть за посиланням

https://vseosvita.ua/library/laboratorne-doslidnenna-zovnisna-budova-zubiv-37908.html

Роботу виконуйте в робочому зошиті відповідно до завдань, запропонованих у  презентації (обов'язково малюйте будову зубів). Надсилайте на перевірку вчасно. Опрацюйте параграф 9.




10 листопада

8-А клас

Контрольна робота з теми "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини"

Об 11.25 пройдіть тест

https://vseosvita.ua/go

Код fsg485

На роботу маєте 20 хвилин. Успіху!

12 листопада

8-Б клас

Контрольна робота з теми "Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини"

о 9.25 пройдіть тест

https://vseosvita.ua/go

Код ftt996

на роботу маєте 20 хвилин. Успіху!

3 листопада 8-А клас
5 листопада 8-Б клас 
"Харчування та обмін речовин"
Уважно подивіться відео

ТОП-5 фактів про їжу, які вас здивують
Домашнє завдання: опрацюйте матеріали уроку, параграфи 6, 7.

1 листопада 8-А, 8-Б класи виконати завдання дослідницького практикуму №1. Звіт надіслати на перевірку до наступного уроку.

Дослідницький практикум No1

Тема. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

Мета: дослідити відповідність зросту та ваги тіла для збалансованого харчування.

Обладнання: ростомір, медичні ваги.

Хід роботи:

І. Визначення росто – масового показника.

1. Станьте ( без взуття) до ростоміру так, щоб торкались до вимірювальної планки трьома точками:

на рівні п’ят, сідничних м’язів, лопаток. Голову тримайте рівно. Відмітьте зріст з точністю до 0,5

см.

2. Зважте себе на медичних вагах.

3. Визначте свій масо – ростовий індекс. Для цього масу свого тіла поділіть на зріст у

сантиметрах. Кожному сантиметру зросту у хлопчиків має відповідати 350 – 400 г. У дівчаток

375 – 425 г. Якщо цифри менші, то це говорить про недостатню масу, якщо більші про її

надлишок.

4. Росто – масовий показник ( у кг) визначають відніманням від зросту цифри 100 при рості 155 –

164 см. А при рості 165 – 185 см віднімають цифру 110. відхилення від середніх величин

росто – масового показника свідчить про збільшення чи зменшення маси завдяки зміни маси

м’язів або жирових відкладень.

Або ж можна скористатись  формулою:

І=m/h2.     де m-це маса тіла у кг,  

h -це ваш зріст у метрах та ще в квадраті.

Наприклад:

вага 66 кг та зріст 1м70см

І=66/1.7*1.7=22.8

В нормі цей показник менше 25,

якщо показник у межах 25-29 то це надлишкова вага, якщо більший 30, то це ожиріння.



Таблиця росто – масового показника. 

№  

п/п

показники 

як визначали 

параметри вимірів

зріст 


... см

вага 


... кг

масо – ростовий індекс 


... г нормальний, недостатній,  більший (потрібне написати)

росто – масовий показник 


... кг нормальний,  

недостатній, більший  

(потрібне написати)

Висновок: 

1. З яких причин маса тіла не відповідає зросту? 

2. Як можна скоригувати цей показник?

КОНФЕРЕНЦІЇ  ПРОХОДИТИМУТЬ У GOOGLE MEET

https://meet.google.com/ebv-qfjx-nmp?pli=1&authuser=0


8-А КЛАС 29 ВЕРЕСНЯ ПОЧАТОК ОБ 11.25

8-Б КЛАС 1 ЖОВТНЯ ПОЧАТОК О 9.25

Тема конференції 

"Значення опорно-рухової системи, її будова та функції"

Виконати лабораторне дослідження "Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканини"

(Інструкції до роботи ст. 128 підручник В. І. Соболь, оформіть звіт по дослідженню у робочому зошиті та надішліть на перевірку фото роботи).

8-А, 8-Б  класи

4 жовтня

"Огляд будови скелета"

Уважно подивіться відео

https://www.youtube.com/watch?v=WcjjpWHG4qM

- Щоб вивчити будову людського організму, Демокрит, давньогрецький учений - філософ , творець учення про атоми , збирав кістки на цвинтарі.

-А відомий римський лікар Клавдій Гален змушував своїх учнів приносити кістки мерців . Він спеціально поїхав до Олександрії , щоб вивчити єдиний , який був на той час , скелет людини.

- На початку XVIII ст. Петро І закупив за кордоном дорогі колекції з анатомії та помістив їх у музеї, який назвав Кунсткамерою, що в перекладі означає " кабінет рідкісних речей".

 

Чи знаєте ви, що ...

- Майже половина всіх кісток людини міститься в зап’ястях і ступнях.

- Скелет дорослої людини має вагу близько 8 кг і складається з 206 кісток.

- При народженні в тілі дитини близько 300 кісток, у дорослому віці їх залишається лише 206.

- Діти народжуються без колінних чашечок. Вони з’являються лише у віці 2 - 6 років.

- Істотні особливості скелета людини:

  • характерні вигини хребта;
  • широка форма грудної клітки;
  • широкий таз;
  • відмінність будови верхніх і нижніх кінцівок;
  • склепіння стопи;
  • відносно великий розвиток мозкового черепа.

Опрацюйте параграф 30 та запропоноване відео.


8-А, 8-Б класи

27 вересня з 13.25 до 15.05 виконати тест

https://vseosvita.ua/go

Код hgv892





 8-Б клас 

24 вересня

"Гуморальна регуляція. Поняття про гормони"

В організмі людини лічиться цілий ряд структурних утворень, які вчені назвали залозами. Загальною особливістю залоз є то, що вини складаються з часточок, які складаються з секреторних клітин, що виробляють специфічні речовини-секрети. Секрети в організмі людини виконують різноманітні функції, одна із яких є регуляція процесів життєдіяльності людини.


таблиця  «Залози зовнішньої та змішаної секреції»

Залози зовнішньої

 секреції

Місце знаходження

Секрет залози

Функції секрету

1

сальні

шкіра

шкірне сало

Захищає шкіру від висихання,від мікробів;надає шкірі еластичність

2

потові

шкіра

піт

Виділяє воду, рідкі продукти розпаду із організму

3

молочні

поверхня грудної клітини

Грудне молоко

Основний продукт харчування немовля

4

слинні

ротова порожнина

слина

Формування харчової грудки та первинне перетравлення вуглеводів

5

слізна

верхній кут стінки очниці

сльози

Захищає око від мікробів, пилу; зволожує око

6

печінка

Під ребрами з правою сторони черевної порожнини

жовч

Приймає участь в розщепленні жирів

7

підшлункова залоза

під шлунком з лівої сторони черевної порожнини

підшлунковий сік

Приймає участь в остаточному перетравленні всіх органічних сполук

8

статеві залози

статеві органи

статеві секрети

Забезпечення статевих клітин поживними речовинами; надання рухливості; дозрівання

 Отже, залози зовнішньої та змішаної секреції виконують допоміжні функції, забезпечують гармонічну роботу нашого організму.

Першою найдавнішою формою регуляції діяльності організму – є гуморальна регуляція, яка  здійснюється біологічно-активними речовинами – гормонами. Гормони – це біологічно активні речовини, які виділяються залозами внутрішньої секреції. Гормони є диригентами життя, маленькими органами великого значення.

Гормони були відкриті в 1902-1905 роках Бейлісом та Старлінгом. Зараз відомо понад 30 гормонів.

   Гормони дозволяють організму реагувати на зміни зовнішнього і внутрішнього середовища. Для того, щоб нормально функціонували механізми підтримання сталого складу внутрішнього середовища організму (гомеостазу), не маючи протоків, гормони  поступають  в кров або лімфу тільки тоді, коли в них виникає необхідність або як відповідь на зміни у зовнішньому середовищі.

   Гормони специфічні, тобто впливають на строго визначені клітини, тканини або органи. Гормони дуже активні, дія відбувається в малих кількостях, швидко

руйнуються, через те, вони повинні поступати в кров або тканинну рідину постійно.          


Перегляньте відео

                                                                Залози внутрішньої та змішаної секреції



        “Значення деяких гормонів”

Ендокринна

залоза

Місце

знаходження

Гормони

Функції гормонів

1

Гіпоталамус

 

Проміжний мозок

Нейрогормони,

Вазопресин, окситоцин

Нервовий центр регуляції ендокринних функцій;скорочення

гладеньких мязів

2

Гіпофіз

Проміжний мозок

Регуляторні гормони,   гормон   росту

Керують діяльністю ендокринних залоз, контролюють  ріст

3

Епіфіз

Проміжний мозок

Мелатонін

Регуляція біоритмів, метаболізму.

4

Щитоподібна

Передня частина шиї попереду трахеї

Тироксин, тиреоїдин,

Регулюють обмін вуглеводів та жирів, забезпечують кальцієвий гомеостаз

5

Паращитоподібна

Задня поверхня щитоподібної  залози

Кальцітон

Регулюють обмін кальцію та фосфору

6

Вилочкова (тимус)

Над серцем, позаду грудини

Тимозин 

Регуляція діяльності імунної системи

7

Підшлункова

Під шлунком

Інсулін

Глюкагон

Регуляція рівня глюкози в крові

8

Наднирники

На верхівках нирок

Адреналін, норадреналін, кортикоїди

Адаптація організму до стресу; формування вторинних статевих ознак

9

Статеві

Область малого тазу

Тестостерон ○

Прогестерон

Естрадіол

Формування та дозрівання статевих клітин.

Висновок: залози внутрішньої секреції регулюють та забезпечують злагоджену роботу організму.

Домашнє завдання: опрацювати конспект

Немає коментарів:

Дописати коментар