Про автора

 

Прізвище, ім’я, по батькові ( у разі наявності)

Ганжа Людмила Миколаївна

Посада (відповідно до запису в трудовій книжці)

Вчитель хімії та біології

Місце роботи (повне найменування закладу освіти відповідно до статуту)

Менський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені

Т. Г. Шевченка Менської міської ради  Корюківського району Чернігівської області

Освіта (найменування закладу вищої освіти відповідно до статуту)

Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2001 рік.

Самоосвіта (інформація зазначається за останні 3 роки в зворотній хронології)

курси

1.     Дистанційний курс «Освітні інструменти  критичного мислення» на платформі «Prometheus»

 ( 08.112020, 60 годин)

2.     Дистанційний курс  з біології «Автостопом по біології» на платформі EDERA (07.02.2021, 15 годин)

3.     Дистанційні курси «НУШ: перехід на наступний рівень» у Чернігівському ОІППО ім. К. Д. Ушинського

(22.11.2021-28.11.2021, 30 годин)

конференції

1.     Інтернет-конференція «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми» освітній проєкт «На урок»  (15.05.2020, 13 годин)

2.     Інтернет-конференція «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи» освітній проєкт «На урок» (20.07.2020, 10 годин)

семінари

 

вебінари

1.     «Онлайн-тести як інструмент перевірки знань в умовах дистанційного та стаціонарного навчання. Як зробити свої тести надсучасними» освітній проект «Всеосвіта» (07.05.2020, 2 години)

2.     «Навчальний проект. Особливості проектів з хімії» освітній проект «Всеосвіта» (21.05.2020, 2 години)

3.     «Конструктор уроків, схвалений грифом МОН. Сучасний та якісний інструмент для навчання» освітній проект «Всеосвіта» (10.11.2021, 2 години)

 

Конкурси

-          

інше

Всеукраїнський освітній онлайн-марафон «Траєкторія розвитку сучасного педагога» освітній проект «Всеосвіта» (21.08.2020, 15 годин)

Педагогічний стаж

20 років

Кваліфікаційна категорія

Спеціаліст І категорії

Педагогічне звання (за наявності)

-          

Науковий ступінь (за наявності)

-          

Посилання на відеорезюме

 

                                          

                                             Педагогічна ідея

     Завдання сучасної школи полягають  у формуванні високоосвіченої, суспільно активної, творчої, конкурентноспроможної  особистості, яка не тільки багато знає, а й використовує знання як життєвий інструмент, особистості, яка не тільки виконує команди, а  й генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення, особистості, яка вміє критично мислити, володіє комунікативними здібностями, використовує свій потенціал для самореалізації, відповідно ставиться до життя.  Тому я працюю над педагогічною ідеєю «Формування ключових компетентностей  на уроках  біології та хімії».

     Оскільки сучасні школярі ерудовані, але, як правило, мають поверхневі знання, нестійку увагу, потребують постійної  зайнятості та зміни діяльності, то на своїх уроках керуюсь такими принципами: 1) просто про складне; 2) активність; 3) емоційність. Постійно звертаю увагу школярів на те, щоб вони не боялися зробити помилку, вільно висловлювали свої думки, адже осмислені і виправлені помилки – це крок до успіху.

     Я намагаюсь організувати навчання так, щоб воно стимулювало інтерес, бажання думати і дискутувати, ставити оригінальні питання і оцінювати  нестандартні ситуації, проявляти незалежне креативне мислення, формулювати ідеї, висловлювати точку зору. 

     Головним своїм завданням вбачаю пробудження інтересу до оволодіння знаннями, адже інтерес – це рушійна сила навчання.

     Свою діяльність спрямовую на розвиток особистості, формуючи в учнів такі ключові компетентності:

·        інформаційні

·        соціальні

·        комунікативні

·        саморозвитку і самоосвіти

·        здоровязберігаючі.

        Я вважаю, що найбільшу цінність для учня становить інформація, яку він здобув самостійно, оскільки вона добре інтегрується в уже наявну в нього систему знань. За допомогою реальних об’єктів (телевізор, комп’ютер, телефон) й інформаційних технологій (аудіо-, відеозапис, електронна пошта, Інтернет) формую вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати та передавати її. Тому на кожному уроці звертаю особливу увагу на формування інформаційної компетентності. Привчаючи учнів до пошуку цікавої інформації я спонукаю їх до креативності у підході висвітлення питань: учні, які багато читають, мають більший словниковий запас, мають більш високий рівень навчальних досягнень. Невід’ємною частино уроку є використання презентацій, відео фрагментів.  Мені та моїм учням дуже подобається  переглядати навчальні 3D –сцени у освітній програмі mozaik3D. Часто використовую тестові завдання, розміщені на Google формі, проводжу тестування через платформи «На урок», «Всеосвіта». Таке тестування допомогає учням готуватись  до підсумкових самостійних робіт, а мені – аналізувати результат, відразу бачу типові помилки учнів. Також  я створюю інтерактивні вправи та вікторини за допомогою  інтернет-ресурсів «LearningApps», «Wordwall»,  за допомого хмари слів (сервіс Word Art) маю можливість візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам’ятовуванню інформації.

     Широко використовую проблемне навчання. Така постановка перед учнями проблемних ситуацій призводить до того, що вини не «пасують» перед проблемами, а прагнуть їх розвязати, тим самим розвиваються творчими особистостями, завжди готовими до пошуку.

      У процесі проблемного навчання, на мою думку, учні засвоюють на уроках головне, тому на виконання домашніх завдань необхідно менше витрат часу.

     Наступним напрямом роботи є застосування дослідницької проєктної  діяльності учнів. Навчальні проєкти – це дієвий засіб максимального наближення особистості до реального життя та залучення її до розв’язання конкретних завдань у просторі міжособистісного та діалогового спілкування і співпраці.

     З метою соціального становлення особистості, її життєвої компетентності використовую різноманітні форми й методи кооперативної (групової) діяльності. Групову роботу організовую у парах, парах змінного складу, групах з трьох учнів. Під час цього учні навчають одне одного і, навчаючи, вчаться. При цьому використовую такі технології, як «Мікрофон», «Мозковий штурм», дискусії, «Коло ідей» тощо. Для презентації роботи в групах , обміну враженнями , для методу «Мозкового штурму» та рефлексії використовую можливості інтерактивних онлайн-дошок. Це також стимулює пізнавальну активність учнів. Результатом роботи є створені учнями власні проєкти (експериментально-дослідницькі роботи «Рослини та тварини в українській символіці», «Вивчення екологічного стану річки нашого краю»)  презентації, що сприяє формуванню навичок  розв’язувати практичні проблеми. Належну увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми, яку організовую під час уроків, у позаурочний час, на  факультативних заняттях.  Згодом ці учні стають надійними помічниками, організовують і проводять позакласні заходи з біології, допомагають активізувати інтерес інших учнів до вивчення біології.

     Я вважаю, що у скарбничці кожного вчителя мають бути такі засоби й методики, які поряд з навчанням дають змогу розв’язувати проблему збереження і зміцнення здоров’я учнів. На своїх уроках використовую методи психологічної підтримки учнів, здійснюю диференційований підхід до учнів з різними здібностями. Стимулюю рухову активність на уроці; пропагую важливість здорового способу життя; використовую сміхотерапію, застосовую вправу «Кольоровий настрій» - це забезпечує бадьорий та життєрадісний тонус.

     Отже, сьогодні, як ніколи раніше, перед школою стає проблема виховання свідомої людини, з достатньо сформованими компетентностями, які дають їй змогу успішно виконувати будь-які життєві та соціальні ролі, бути творцем свого життя, активно інтегруватися в українське та європейське суспільство.

    Тому в майбутньому планую надалі працювати над реалізацією педагогічної ідеї  «Компетентнісний підхід до навчання на уроках біології» та активно  займатися самоосвітою.

 











Цифрограм для вчителів

Сертифікати за вебінари

Сертифікати за марафони

Сертифікати за тести

Мої публікації на платформі "Всеосвіта"

ВСЕУКРАЇНСЬКА ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЯ «НА УРОК» ЕФЕКТИВНА ВЗАЄМОДІЯ В ОСВІТІ: ІНСТРУМЕНТИ ТА ПРИЙОМИ

ЧОІППО ім. К. Д. .Ушинського НУШ
"Всеукраїнський конкурс Година Землі"

Всеукраїнський інтернет-конкурс до 20-ї річниці акції «День без мобільного телефона»












Немає коментарів:

Дописати коментар